
DEBATA OKSFORDZKA W KLASACH ÓSMYCH – UCZYMY SIĘ ARGUMENTOWAĆ
W ostatnim tygodniu kwietnia, na języku polskim uczniowie klasy 8 a, b wzięli udział w emocjonujących debatach oksfordzkich, podczas których zmierzyli się z trzema ważnymi i aktualnymi tematami: „Internet to śmietnik”, „Szkoła powinna określać dozwolony strój ucznia”, „Współczesna młodzież jest nietolerancyjna”.Uczniowie zostali podzieleni na drużyny „za” i „przeciw”, a ich zadaniem było bronić nie tylko swojego stanowiska, ale przede wszystkim przekonać publiczność za pomocą dobrze przygotowanych argumentów. Debaty były prowadzone zgodnie z zasadami stylu oksfordzkiego- z kulturą, szacunkiem i umiejętnością słuchania drugiej osoby.
Podczas przygotowań i samych wystąpień uczniowie doskonalili swoje umiejętności logicznego myślenia, wyrażania opinii oraz reagowania na kontrargumenty. Wielu z nich po raz pierwszy miało okazję wystąpić publicznie w takiej formie. Debaty pokazały, jak różne mogą być punkty widzenia na te same tematy oraz jak ważne jest umiejętne i kulturalne wyrażanie swojego zdania.
Jolanta Góral
