
Ortograficzny trop w SP2
Od września 2024 r. nauczycielki języka polskiego Marlena Dubiał, Sylwia Sowińska i Magdalena Wieczorek w klasach IV b, IV c, V a, V b prowadziły innowację pedagogiczną pod tytułem „Ortograficzny trop”, która była odpowiedzią na pogarszające się umiejętności ortograficzne wśród uczniów. Jej celem było ułatwienie zapamiętania problematycznych słów, a także motywowanie uczniów do samodzielnej nauki i doskonalenia swoich umiejętności językowych. W ciągu całego roku szkolnego uczniowie wklejali w zeszytach karteczki, na których znajdowały się definicje konkretnego wyrazu z trudnością ortograficzną i pomocniczy rysunek. Zadaniem dzieci było odgadnięcie, jaki wyraz jest poszukiwany, a następnie podjęcie dodatkowej aktywności – układanie zdania, krótkiej historyjki, rymowanki, tworzenie rebusów, rodziny wyrazów itp.W czerwcu 2025 roku w ramach podsumowania i ewaluacji innowacji uczniowie napisali opowiadania twórcze, w których użyli jak najwięcej poznanych w trakcie roku szkolnego wyrazów. Okazało się, że posługiwali się trudnymi wyrazami w swobodny sposób, popełniając niewiele błędów w ich zapisie.
W opinii uczniów innowacja była ciekawym i wartościowym wyzwaniem.




