sekretariat@sp2.czarnkow.pl | 67-255-22-83
szkola

„Wspomnienia z wycieczki do Drezna”

12 czerwca 2017 roku mimo deszczowej pogody, ale z dobrymi humorami pojechaliśmy  na długo wyczekiwaną wycieczkę, w trakcie której planowaliśmy odwiedzić: Książ, Karpacz i Drezno. Brali w niej udział trzecioklasiści z III a, e i c pod opieką wychowawczyń – p. S. Sowińskiej i p. E. Wenz oraz jednej z mam – p. B. Wakienas –Dołhań. Droga szybko nam upłynęła i pierwszą atrakcją było zwiedzanie zamku w Książu. Widzieliśmy wiele pięknych komnat oraz sal balowych. Wielkie wrażenie zrobił na nas górzysty krajobraz okolicy oraz wyjątkowa palmiarnia. Zmęczeni przyjechaliśmy do Karpacza, gdzie rozgościliśmy się w bardzo ładnym hotelu o zobowiązującej nazwie Belweder, znajdującym się na wysokości ok. 800 m n.p.m., za oknami którego roztaczał się wspaniały widok na Śnieżkę. Następnego dnia wcześnie rano wyjechaliśmy do Drezna. W tym imponującym mieście zwiedzaliśmy m.in. Zwinger oraz kościoły, np. Hofkirche. Byliśmy pod wrażeniem obrazów starych mistrzów, np. R. Santi, Tycjana czy P. Rubensa w galerii sztuki. Po spacerze po drezdeńskich uliczkach mieliśmy czas wolny, który spędziliśmy w centrum miasta. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu, gdzie zastała nas miła niespodzianka  – na obiadokolację dostaliśmy naleśniki i pizzę. Kolejnego dnia wyruszyliśmy na wyprawę w góry w Karkonoskim Parku Narodowym. Po drodze wstąpiliśmy do Samotni oraz Strzechy Akademickiej, gdzie wypiliśmy gorącą czekoladę.Po pięciu godzinach chodzenia po górach i podziwiania pięknych widoków przyszła pora na czas wolny, który spędziliśmy na deptaku w Karpaczu. Wielu z nas skusiło się na skosztowanie górskich serków. Droga powrotna upłynęła nam dość szybko. Na pewno będziemy długo i miło wspominać  tę ostatnią w gimnazjum wycieczkę.