„Planszówki” na podstawie „Chłopców z Placu Broni”
Okazuje się, że praca z lekturą obowiązkową nie musi być nudna. Kończąc omawianie „Chłopców z Placu Broni”, ostatnią lekcję w klasie V c poświęciłam na realizację projektu edukacyjnego. Uczniowie stanęli przed niezwykłym i dość trudnym wyzwaniem – tworzyli na podstawie lektury grę planszową. W ustalonym terminie piątoklasiści zgodnie z otrzymanym wskazówkami zaprojektowali i wykonali gry, wykazując się przy tym znajomością treści powieści, ale także kreatywnością i zdolnościami plastycznymi. Przygotowane przez zespoły planszówki były bardzo pomysłowe, dopracowane pod względem strategicznym i estetycznym. Spędzenie dodatkowej lekcji w towarzystwie „Chłopców z Placu Broni” przyniosło wiele pożytku (powtórka z lektury zaliczona) oraz radości i satysfakcji zarówno mnie, jak i moim uczniom.Sylwia Sowińska