Drodzy rodzice, obecna sytuacja jest dla nas wszystkich nowa i trudna. Zarówno dla Was jak i nauczycieli, a przede wszystkim dla dzieci. Wszyscy uczymy się czegoś „na nowo”. Proszę o wyrozumiałość, dalszą współpracę i zaangażowanie. Umieszczam za panią psycholog Karoliną Prabucką, kilka przydatnych informacji. Zachęcam do zapoznania się 🙂Organizacja nauki
Cisza jest ważna- zadbaj o nią. Wyłącz rozpraszające uwagę media- TV.
Pamiętaj o dobrym oświetleniu stanowiska nauki.
Przestrzegaj stałej pory nauki oraz robienie przerw w pracy.
Ucz dziecko samodzielnej pracy, pomagaj tylko gdy jest to absolutnie konieczne.
Pamiętaj, jeśli dziecko nie jest w stanie opanować danego materiału, ma problemy, nie radzi sobie, zawsze może skontaktować się z nauczycielem! Wspieranie i motywowanie dziecka do systematycznej pracy.
Wytłumacz, że za naukę dziecko odpowiada samo, ale rodzice są zawsze do dyspozycji.
Pomagaj, ale nie wyręczaj (pomóż zrozumieć polecenie, zaplanujcie poszczególne etapy niezbędne do wykonania zadania, w razie potrzeby udziel wskazówek).
Podkreślaj znaczenie nauki w życiu człowieka pokazując praktyczne zastosowanie zdobytych informacji.
Połącz przyjemne z pożytecznym (jeśli dziecko lubi oglądać filmy to wykorzystaj i pokaż mu filmową adaptację omawianej lektury).
Doceniaj pracę i samodzielność. Chwal za wysiłek, nie stawiaj wymagań wobec dziecka ponad jego możliwości.
Unikaj atmosfery napięcia, nie okazuj ciągłego niezadowolenia, lecz szukaj mocnych stron swojego dziecka i udzielaj mu wsparcia.
Nie porównuj dziecka do rodzeństwa, kolegów, lecz do poprzedniego poziomu jego umiejętności – uświadamiasz mu w ten sposób postępy i motywujesz do dalszej pracy.
Bezpieczeństwo dziecka w sieci
Ustal zasady i czas korzystania z Internetu uwzględniając wiek dziecka.
Rozmawiaj z dzieckiem na temat jego doświadczeń w sieci, kontroluj przeglądane treści.
Włącz ochronę rodzicielską, skonfiguruj ustawienia bezpieczeństwa.( np. dzieckowsieci.pl)
Pamiętajcie Państwo- zostańmy w domu, łączmy się on-line!Aleksandra Leśna-Rybarczyk
pedagog szkolny