„Warum Deutsch”?
Dlaczego niemiecki? Na to pytanie staraliśmy się odpowiedzieć w spocie reklamowym przygotowywanym do ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Goethe-Institut w Warszawie. Była to IV edycja konkursu, organizowanego w ramach projektu „Erlebnisreise mit Deutsch / Z niemieckim w drogę“. Celem konkursu jest promocja nauki języka niemieckiego wśród uczniów szkół podstawowych oraz szkół ponadgimnazjalnych. Ocenie podlegały: oryginalność i pomysłowość w realizacji tematu, wrażenie ogólne oraz warstwa językowa.
Grupa uczniów z naszej szkoły: Ania i Emma Brena z klasy 4B, Gaja Michalska z klasy 5C, Michał Szutowicz z klasy 7B oraz Łukasz Kalkowski wraz z operatorem kamery Agnieszką Weilandt, pod przewodnictwem nauczycielki języka niemieckiego pani Beaty Cybel podjęła się tego zadania.
Konkurs polegał na nagraniu jednominutowego filmu, w którym należało przedstawić zagadnienie tytułowe. Wybraliśmy formę reklamy, w której zaprezentowaliśmy cztery powody, dla których wybieramy język niemiecki. Łatwo nie było, gdyż jedna minuta to bardzo mało czasu, a powodów było o wiele więcej niż te cztery, które przedstawiliśmy.
Nasza praca konkursowa została doceniona i nagrodzona. Teraz, jako laureaci konkursu czekamy z niecierpliwością na paczkę z boxem pomocy dydaktycznych do wykorzystania w nauce języka niemieckiego i jej promocji oraz dyplomami i upominkami dla uczestników.
Jako opiekun konkursu mogę dodać, że był to czas wytężonej pracy ale także zabawy. Miło było obserwować współpracę uczniów w tak różnym wieku, ich zaangażowanie i wsparcie. Każdy z nich dołożył swoją cegiełkę do wspólnego sukcesu i z niecierpliwością oczekiwał ogłoszenia wyników. Jaka była radość kiedy przekazałam im tę wesołą informację. Chwila niezapomniana!
Łukasz Kalkowski – uczeń
Beata Cybel -nauczyciel