sekretariat@sp2.czarnkow.pl | 67-255-22-83
szkola

Wycieczka szkolna klas ósmych do Warszawy

W poniedziałek, 12 czerwca 2023 roku, o godzinie 5:40 zebraliśmy się pod szkołą. Dziesięć minut później wyruszyliśmy w kierunku Warszawy. Podróż przebiegła dosyć sprawnie i około godziny 11 szczęśliwie dotarliśmy do Warszawy. Zaczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta. Zobaczyliśmy najważniejsze pomniki i zabytki Warszawy takie jak Zamek Królewski, Grób Nieznanego Żołnierza. Widzieliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Zwiedzanie Starego Miasta zajęło nam sporo czasu, lecz dzięki temu lepiej poznaliśmy historię Warszawy. Do hotelu przyjechaliśmy o godzinie 17. Po zakwaterowaniu w hotelu „Bukowiec” w Legionowie i obiadokolacji na dworze graliśmy w Dooble, Uno oraz piłkę.
Następny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Centrum Nauki Kopernik, gdzie wzięliśmy udział w 3 – godzinnych interaktywnych zajęciach, na których przeprowadzaliśmy doświadczenia wyjaśniające jak funkcjonuje świat wokół. Mieliśmy okazję wziąć udział w przedstawieniach teatralnych „Teatr wysokich napięć” i „Teatr robotów”. Później udaliśmy się na spacer po zielonych ogrodach na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Kolejnym punktem był przejazd Traktem Królewskim do Pałacu Kultury i Nauki. Windą wjechaliśmy na 30 piętro budynku, taras widokowy, skąd podziwialiśmy panoramę Warszawy. Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie zobaczyliśmy pomnik pianisty i kompozytora – Fryderyka Chopina oraz Pałac na Wodzie.
Kolejnego dnia pojechaliśmy na Stadion Narodowy. Na Stadionie Narodowym zobaczyliśmy m.in. szatnie, zaplecze gospodarcze, trybuny kibiców oraz pomieszczenie, w którym odbywają się konferencje prasowe po meczach piłkarzy reprezentacji Polski. Po interesującej wycieczce na stadionie udaliśmy się do Pałacu Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Podczas zwiedzania poznaliśmy wiele ciekawych faktów związanych z historią pałacu oraz braliśmy udział w warsztatach ceramicznych „Ceramiczne piecuchy”. Był to ostatni punkt naszej wycieczki, więc wyruszyliśmy w drogę powrotną do Czarnkowa.
W drodze powrotnej, w autobusie wspaniała przewodnik Biura Podróży „Fabryka Wycieczek” Pani Maria Błotnicka zorganizowała Quiz wiedzowy na temat naszej wycieczki do Warszawy. Zwycięzcami zostali : Mikołaj Furier, Ksawery Jędrzejczyk oraz Piotr Dzięcielak.
Zmęczeni, ale szczęśliwi, po godzinie 21 dojechaliśmy do Czarnkowa.